2011-12-04

Rondo van der Flott

Foto: Andreas Nyström

Idag var det sista kompiscrossen för i år. Om ingen hittar på en till förstås. Patrik, Fredrik och Tille hade gjort en otroligt bra bana som var både trixig och tung. Flera sandhinder, sanka gräspartier, switchbacksvängar i nedförsbacke, hopphinder, trappa, tung uppförsbacke. Ja allt vad man kan önska sig.
Flottsbroär verkligen ett bra ställe för Cyclocross. Kanske en bit från stan men det går att göra många varianter på bra banor där. Bra med resturangen också. Patrik hade fixat en vattenslang att spola cyklar med efter loppet. Det var fint.

Jag körde på ordentligt men var lite sliten i kroppen. Kan vara en förkylning som är på gång. Som vanligt startade jag lite segt. Tror att man måste sprätta på lite mer om man vill ha en bättre placering. låg nånstans i mitten av fältet efter ett varv. Det var ingen klunga precis men jag, Victor, Dolk, Tille och nån till hängde ihop. Det verkade som det var misstagen som avgjorde placeringarna. Victor körde av bakdäcket. Verkar vara en tradition för han har brutit pga av taskigt bakdäck de senaste tre racen vi kört tillsammans. Skitosis. Jag körde fel en gång och tappade en placering till Tille. Jagade ikapp men Tille gjorde det lätt för mig genom att drutta omkull. Dolk gjorde säkert tre vurpor. Såg ut som han hade rätt lite mönster på bakdäcket.

Jag hade problem med bromsarna idag. Fick inget riktigt bett i bromsarna. Det kan ha bidragit till att jag gränslade nån markering på banan. Tycker jag ställt in bromsarna enligt konstens regler med vinkel på bromsarmar och vajrar. Man kanske ska byta till Avidbromsarna som verkar så poppis. Eller ska man satsa på skivbromsar nästa säsong? Känns lite onödigt med skivor...

Nu drar jag igång mitt löparprogram för 2012. Målet är bra tider på Jubileumsmaraton och Lidingöloppet. Kommer köra ett cykelpass i veckan för att inte tappa cykelmusklerna helt. Kommer nog inte kunna hålla mig från att köra Lida Loop, Mörksuggan och kanske nåt annat cykellopp.

Så här såg banan ut:

Inga kommentarer: