2011-10-24

Dra in magen gubbe!

Foto: Andreas Nyström
I söndags var det kompiscross igen. En fantastisk höstdag med sol och värme så man kunde ha kört kortärmat. Jag hade tillåtelse från gravid fru att köra med telefon påslagen. Fotografen Andreas tog telefonen och kunde ropa mig av banan om hon ringde.

Loppet var en gräsbana med roliga svängar och en hel del snabba leriga stigar som man fick upp fin fart på.

Jag gick ut hyffsat hårt med målet att bita mig fast i Clives bakdäck och sen hänga kvar där. Clive som är snabb i starten försvann snabbt så jag fick jaga ikapp honom. Det kändes riktigt bra de första 20 minuterna. Bra sprätt i benen och jag kom ikapp Clive som jag tror tappade sin lilla grupp och körde ensam. Nu gällde det! Bära eller brista jag trampade på för vad tempodräkten höll för. Tyvärr kände jag efter ca 25 minuter att det inte skulle bli nån vacker avslutning på detta lilla lopp. Med 10 minuter kvar smet Clive iväg och jag orkade inte hänga i. Drakp#ng!
I sista kurva faller dock Clive och slår av bakväxeln. Med sina sista krafter springar han i mål med cykeln på axeln. Starkt gjort!

Jag rullade i mål med spagettiben några sekunder senare.


Foto: Andreas Nyström


Ännu en fin höstcross. Fasen vad kul det här är!

2 kommentarer:

Gunnar sa...

Haha:) Coolt med tempodräkt.

Anders sa...

Cyclocross är kul spektakelcykling.
Tempodräkt hör till rekvisitan. Ebay är fullt med roliga skinsuits ;-)